TITHONUS


Με νέο συνεργάτη, η Σκάλλυ ερευνά έναν φωτογράφο εγκλημάντων, που ίσως να αρέσκεται να φωτογραφίζει τα θύματά του.

Έχοντας αναλάβει τον έλεγχο προσωπικών στοιχείων, η Σκάλλυ και ο Μώλντερ βαριούνται απερίγραπτα. Ο Υποδιευθυντής Κερς καλεί τη Σκάλλυ και της δίνει τον Πέιτον Ρίτερ, έναν πράκτορα από τη Νέα Υόρκη, ως συνεργάτη σε ειδική αποστολή. Ενώ αποθήκευε παλιές φωτογραφίες εγκλημάτων στον υπολογιστή, ο Ρίτερ βρήκε ανακρίβειες στο χρόνο όπου τραβήχτηκαν οι φωτογραφίες. Πιστεύει ότι ο άντρας που τις τράβηξε, ο Άλφρεντ Φέλιγκ, είναι υπεύθυνος. Ο Ρίτερ υποθέτει πως ο Φέλιγκ σκοτώνει τους ανθρώπους, τους φωτογραφίζει και μετά εμφανίζεται για να φωτογραφίσει τη σκηνή του φόνου για τα ΜΜΕ.

Σ' ένα σκοτεινό δρομάκι του Μπρονξ ένας ληστής χτυπά και σκοτώνει το θύμα του. Κάποια στιγμή ο ληστής κοιτάζει ψηλά και βλέπει τον Φέλιγκ σε μία σκάλα να φωτογραφίζει. Ο ληστής τον προφταίνει και τον μαχαιρώνει στην πλάτη. Ο Φέλιγκ πέφτει στο τσιμέντο, θεωρητικά νεκρός, και ο ληστής φεύγει. Λίγα λεπτά αργότερα, ο Φέλιγκ βγάζει το μαχαίρι από την πλάτη του και φεύγει παραπατώντας μέσα στη νύχτα.

Ο Φέλιγκ παρουσιάζεται για ανάκριση, μα δηλώνει πως δεν σκότωσε κανέναν και πως ήταν εκεί "για τη φωτογράφιση". Και μιάς και δεν έουν καμία απόδειξη πως ο Φέλιγκ διέπραξε το έγκλημα, τον αφήνουν ελεύθερο. Όμως ο Ρίτερ αρχίζει 24ωρη παρακολούθηση του Φέλιγκ. Η Σκάλλυ αλλάζει βάρδια με τον Ρίτερ αργά τη νύχτα, και διαπιστώνει ότι ο Φέλιγκ την παρακολουθεί. Καταφέρνει να μιλήσει με τον Φέλιγκ για τη σχέση του με τους φόνους που φωτογραφίζει. Την προσκαλεί να πάει μαζί του για να της δείξει πώς καταφέρνει να βρίσκεται πάντα στην ώρα του για το φόνο.

Μετά από πολύωρη διαδρομή, ο Φέλιγκ σταματά και δείχνει μία πόρνη. Λέει στη Σκάλλυ πως η γυναίκα θα είναι νεκρή την επόμενη ώρα. Όταν η πόρνη βρίσκει πελάτη και φεύγει, η Σκάλλυ κατηγορεί τον Φέλιγκ ότι δεν βοηθά αυτούς που πρόκειται να πεθάνουν. Τρέχει να βοηθήσει τη γυναίκα. Όταν η Σκάλλυ συλλαμβάνει τον πελάτη της, η πόρνη βγαίνει στο δρόμο όπου και την χτυπά ένα φορτηγό. Η Σκάλλυ, σοκαρισμένη, βλέπει τον Φέλιγκ να φεύγει με το αυτοκίνητο.

Ο Μώλντερ κάνει μερικές έρευνες και ενημερώνει την Σκάλλυ πως ο Φέλιγκ ήταν ειδικός στην αλλαγή ταυτοτήτων, και η παλαιότερη περίπτωση ήταν το 1849. Αυτό κάνει τον Φέλιγκ 149 ετών. Η Σκάλλυ, μη θέλοντας να πάθει ακόμη μία κρίση ταυτότητας ο Φέλιγκ, πηγαίνει στο διαμέρισμά του. Εκεί ο Φέλιγκ την βάζει στον σκοτεινό θάλαμο. Της εξηγεί ότι τον είχαν καταδικάσει σε θάνατο πολύ καιρό πριν, αλλά με κάποιο τρόπο ο Θάνατος τον έχασε. Ο Φέλιγκ από τότε άρχισε να φωτογραφίζει μελλοθάνατους ελπίζοντας ν' αποτυπώσει τη μορφή του Θανάτου σε φιλμ για να δει το πρόσωπό του και να πεθάνει ήσυχος.

Ενώ συζητούν, ο Φέλιγκ διαπιστώνει πως η Σκάλλυ είναι σημαδεμένη να πεθάνει κι ετοιμάζεται να την φωτογραφίσει. Ο πράκτωρ Ρίτερ φτάνει και πυροβολεί στα τυφλά στο σκοτεινό δωμάτιο. Η σφαίρα χτυπά τον Φέλιγκ και τη Σκάλλυ. Καθώς ο Ρίτερ πηγαίνει δίπλα για να καλέσει βοήθεια, ο Φέλιγκ πιάνει το χέρι της Σκάλλυ και της λέει να μην κοιτάξει το πρόσωπο του Θανάτου. Η Σκάλλυ κλείνει τα μάτια κι ο Θάνατος παίρνει επιτέλους τον Φέλιγκ.