HOLLYWOOD A.D.


Πυροβολισμοί ακούγονται σ' ένα ψεύτικο νεκροταφείο καθώς ο ηθοποιός Γκάρι Σάντλινγκ, φορώντας μία στολή F.B.I. ελέγχει το όπλο του και σφίγγει ένα πήλινο σκεύος στο χέρι του. Ένας ιερέας με άμφια Καθολικού Καρδινάλιου απειλεί με το όπλο του την ηθοποιό Τέα Λεόνι, που φορά κόκκινη περούκα. Αυτός ο "Καπνιστής Ποντίφικας" αποκαλεί τον Σάντλινγκ "Μώλντερ" και προτίθεται ν' ανταλλάξει τη "Σκάλλυ" με το πήλινο σκεύος. Ο Σάντλινγκ προειδοποιεί τον "Καπνιστή Ποντίφικα" πως αν σπάσει το Σκεύος του Λαζάρου, τότε όλα τα ζόμπι που ο "Ποντίφικας" έχει διατάξει να επιτεθούν, θα ξαναγυρίσουν κάτω απ' το χώμα. Ένα ζόμπι προχωρά και παρακαλεί τον Σάντλινγκ : "Έλα άνθρωπέ μου, μην σπας το δοχείο. Δεν θέλουμε να ξαναγίνουμε νεκροί - ούτε φαγητό, ούτε γυναίκες, ούτε χορός". Το ζόμπι λέει πως θα κάνει τον Σάντλινγκ βασιλιά των νεκρών, μα ο Σάντλινγκ αρνείται, δηλώνοντας ότι "καλύτερα να υπηρετώ στον παράδεισο παρά να κυβερνώ στην κόλαση". Και μ' αυτά τα λόγια πετά ψηλά στον αέρα το Σκεύος του Λαζάρου κι έτσι η Λεόνι αφοπλίζει τον "Ποντίφικα". Ενώ ο Σάντλινγκ πηδά προς το μέρος της ένα ζόμπι προσπαθεί να πιάσει το δοχείο. Ο Σάντλινγκ κι η Λεόνι κατρακυλούν στο λόφο και καταλήγουν σ' ένα ανοιχτό φέρετρο. Ξαπλωμένος πάνω απ' τη "Σκάλλυ", ο "Μώλντερ" εξομολογείται τον έρωτά του μετά από επτά χρόνια και τη φιλά με πάθος.

Η σκηνή στο νεκροταφείο τελικά είναι μόνο μία ταινία. Το καλοντυμένο κοινό που παρακολουθεί την ταινία συμπεριλαμβάνει τον Σάντλινγκ και τη Λεόνι, όπως και την πραγματική Σκάλλυ που παρακολουθεί την ταινία με ορθάνοιχτο στόμα. Δίπλα της είναι ο πραγματικός Μώλντερ με χαμηλωμένο το κεφάλι του νιώθοντας πλήρη εξευτελισμό. Κοιτάζει προς το μέρος του Σκίνερ, ο οποίος έχει ένα τεράστιο χαμόγελο. Ο Σκίνερ σηκώνει τα χέρια του και του γνέφει αθώα.

Δεκαοκτώ μήνες νωρίτερα : Ο Σκίνερ ενημερώνει τον Μώλντερ και τη Σκάλλυ στο γραφείο του σχετικά με μία βόμβα στην κρύπτη μίας εκκλησίας. Ο Γουέιν Φέντερμαν, ένας σεναριογράφος και φίλος του Σκίνερ απ' το κολλέγιο, ακούει τη συζήτησή τους μα το κινητό του τηλέφωνο που χτυπά και τα σχόλια που ηχογραφεί σε ένα μικρό μαγνητόφωνο σταματούν την συζήτηση. Ο Σκίνερ δίνει εντολή στους πράκτορες να επιτρέψουν στον Φέντερμαν να παρακολουθεί τις έρευνές τους για την υπόθεση και να τις χρησιμοποιήσει για το νέο του σενάριο. Με τον Φέντερμαν να τον ακολουθεί στην κρύπτη της εκκλησίας, ο Μώλντερ ανακρίνει τον Καρδινάλιο Ο'Φάλον για το περιστατικό. Η κρύπτη περιέχει μόνο χαρτιά και διάφορα άχρηστα αντικείμενα, μα τίποτα το ουσιαστικό. Ξαφνικά χτυπά ένα κινητό κι ο Μώλντερ κοιτά επικριτικά τον Φέντερμαν. Όμως ο ήχος έρχεται μέσα απ' τα πράγματα. Ο Μώλντερ βλέπει ένα πτώμα ανάμεσα στα σκουπίδια. Το πτώμα ανήκει σ' ένα απ' τα ινδάλματά του, τον Μίκα Χόφμαν, έναν επαναστάτη της δεκαετίας του '60.

Ο Φέντερμαν ακολουθεί τον Μώλντερ και τη Σκάλλυ στο διαμέρισμα του Χόφμαν, όπου βρίσκουν, εκτός από υλικά για κατασκευή εκρηκτικών, διάφορα εργαλεία αγγειοπλαστικής και ψεύτικα θρησκευτικά έγγραφα που περιγράφουν ένα κομμάτι της ζωής του Χριστού στη γη μετά την ανάστασή του. Καθώς γυρίζουν στην κρύπτη, ο Φέντερμαν λέει στον Μώλντερ ότι θαυμάζει τον τρόπο δουλειάς τους. "Ούτε εγγυήσεις, ούτε άδειες, ούτε έρευνες - είστε σαν παραγωγοί ταινιών με όπλα" τους λέει. Ενώ ο Μώλντερ ανακαλύπτει απομεινάρια της δουλειάς του Χόφμαν, ο Φέντερμαν κοιτάζει έκπληκτος καθώς μερικά ανθρώπινα κόκκαλα προσπαθούν να συναρμολογήσουν σπασμένα πήλινα αγγεία. Αφηγείται την σκηνή την ώρα που παίρνουν το πρωινό τους, κι η Σκάλλυ καταλήγει πως μάλλον τα φαντάστηκε όλα αυτά. Όμως ο Φέντερμαν, έχοντας πάρει αρκετές "πληροφορίες" για την ταινία του, αποφασίζει ότι δεν αντέχει παραπάνω και φεύγει. Η Σκάλλυ παραδέχεται πως η ιστορία του της θύμησε μία παλιά ιστορία των Καθολικών που αναφέρεται στην ανάσταση του Λαζάρου απ' τον Ιησού. Τα λόγια του Ιησού χαράχθηκαν αυτόματα σε ένα αγγείο που φτιαχνόταν πάνω σ' έναν τροχό εκεί κοντά, σαν να ήταν δίσκος μουσικής. Ο Μώλντερ αναστατώνεται απ' την ιδέα και στέλνει τη Σκάλλυ να μιλήσει με τον φίλο τους και ειδικό Τσακ Μπέρκς. Ο Τσακ αναλύει το αγγείο και ανακαλύπτει πως όλες οι νότες είναι βασισμένες στο ίδιο κλειδί - κάτι που σημαίνει μουσική.

Εν τω μεταξύ, ο Καρδινάλιος λέει στον Μώλντερ πως αγόρασε τα έγγραφα απ' τον Χόφμαν και σκόπευε να τα κρύψει διότι πίστευε ότι ήταν αληθινά. Ο Καρδινάλιος ήλπιζε να προστατεύσει τον υπόλοιπο κόσμο απ' την απελπισία και το θυμό που ένιωσε όταν διάβασε τα έγγραφα. Ο Μώλντερ τηλεφωνεί στην Σκάλλυ για να της ζητήσει να κάνει νεκροψία στο πτώμα του Χόφμαν, γιατί υποπτεύεται πως ο Καρδινάλιος ίσως να σκότωσε τον Χόφμαν επειδή τον εκβίαζε για τα έγγραφα. Ο Φέντερμαν τηλεφωνεί στον Μώλντερ και τον προσκαλεί στο Χόλιγουντ για να παρακολουθήσει τα γυρίσματα της ταινίας που βασίζεται στον συγκεκριμένο Φάκελο Χ. Ο Μώλντερ νιώθει κολακευμένος, μα το ενδιαφέρον του κλονίζεται όταν μαθαίνει πως ενώ η Τέα Λεόνι κι ο Ρίτσαρντ Γκιρ επιλέχθηκαν για να υποδυθούν τη Σκάλλυ και τον Σκίνερ, ο Γκάρι Σάντλινγκ θα υποδυθεί τον ίδιο.

Στο νεκροτομείο η Σκάλλυ κόβει την καρδιά του Χόφμαν όταν ξαφνικά το πτώμα ανακάθεται. "Θα το χρειαστώ αυτό όταν τελειώσεις" λέει ο Χόφμαν και πηδά απ' το τραπέζι. Η Σκάλλυ μένει με το στόμα ορθάνοιχτο, και προσπαθεί να τον χτυπήσει με το νυστέρι της. Ο Χόφμαν την προειδοποιεί να μην τον πλησιάσει και της πέφτει το νυστέρι. Σκύβει να το πάρει κι όταν σηκώνει το κεφάλι της το πτώμα είναι ξανά στο τραπέζι. Αποδίδει την παραίσθηση στην κούραση. Ο Μώλντερ καταφθάνει αργότερα και η Σκάλλυ του λέει πως το στομάχι του Χόφμαν ήταν γεμάτο κόκκινο κρασί και στρυχνίνη. Ο Μώλντερ υποθέτει πως ο Καρδινάλιος τον δηλητηρίασε με το κρασί της Θείας Κοινωνίας. Ο Καρδινάλιος Ο'Φάλον κάνει λειτουργία όταν ο Μώλντερ με τη Σκάλλυ φτάνουν εκεί με ένταλμα σύλληψης. Η Σκάλλυ ζητά απ' τον συνεργάτη της ν' αφήσει τον Καρδινάλιο να τελειώσει την λειτουργία του κι έτσι περιμένουν. Η Σκάλλυ πηγαίνει να γονατίσει εμπρός σ' ένα σταυρό και βλέπει τον Μίκα Χόφμαν πάνω στο σταυρό. Την κοιτάζει στα μάτια και της λέει "Consummatum est". Όταν εκείνη ξανακοιτάζει, ο σταυρός είναι και πάλι κανονικός. Ενοχλημένη λέει στον Μώλντερ να συλλάβει τον Καρδινάλιο. Ενώ ο Μώλντερ του διαβάζει τα δικαιώματά του, ένας άντρας μπαίνει στην εκκλησία. Είναι ο Μίκα Χόφμαν, εντελώς ζωντανός.

Ο Σκίνερ κατηγορεί εξαγριωμένος τους πράκτορες για λανθασμένη αναγνώριση πτώματος και ψεύτικη σύλληψη, ενώ ο Μώλντερ με τη Σκάλλυ δεν τολμούν να τον κοιτάξουν στα μάτια. Ο Σκίνερ τους πιέζει να πάρουν τέσσερις εβδομάδες αναγκαστική άδεια μέχρι να ερευνηθούν οι πράξεις τους. Επιστρέφουν στο γραφείο τους και βρίσκουν εκεί τον Τσακ Μπέρκς να περιμένει. Οι δονήσεις του πήλινου σκεύους έγιναν λέξεις στα αρχαία Αραμαϊκά, τη γλώσσα που μιλούσε ο Χριστός. Λέει πως το πρώτο κομμάτι μεταφράζεται ως "Εγώ είμαι ο θαλάσσιος ελέφαντας, εγώ είμαι ο θαλάσσιος ελέφαντας, ο Παύλος είναι νεκρός, κουκ-κου-κουου." Το δεύτερο κομμάτι μοιάζει να είναι κάποιος που διατάζει κάποιον άλλο να σηκωθεί απ' τους νεκρούς. Ο Μώλντερ κι η Σκάλλυ αποφασίζουν να επισκεφτούν τον Χόφμαν, που τους ανακοινώνει πως έγινε Ιησούς Χριστός. Βλέποντας τις δύσπιστες εκφράσεις τους, τους εξηγεί ότι για να κατορθώσει να γράψει τα λόγια του Χριστού, μπήκε ο ίδιος στη ζωή του Χριστού και κυριολεκτικά μεταμορφώθηκε στη θεότητα. Έριξε βόμβες στην κρύπτη διότι αυτά τα βλάσφημα έγγραφα έπρεπε να καταστραφούν. Όταν ο Μώλντερ ρωτά πώς βρέθηκε το κινητό του πάνω στο πτώμα, ο Χόφμαν χαμογελά. "Ο Θεός κάνει μυστηριώδη πράγματα" απαντά.

Η Σκάλλυ σταματά στο διαμέρισμα του Μώλντερ αργότερα και τον βρίσκει να παρακολουθεί το "Σχέδιο Εννέα Απ' Το Μακρινό Διάστημα" για τεσσαρακοστή τέταρτη φορά. Η Σκάλλυ αναρωτιέται αν η πραγματική πίστη είναι ένα είδος τρέλλας, κι ο Μώλντερ την πείθει να δεχθεί την πρόσκληση του Φέντερμαν. Οι πράκτορες φτάνουν στις εγκαταστάσεις της Twentieth Century Fox στο Λος Άντζελες για να δουν τα γυρίσματα, κι ο Φέντερμαν τους συστήνει στους ηθοποιούς που θα τους υποδυθούν - τον Σάντλινγκ και τη Λεόνι. Παρακολουθούν μία σκηνή που αφορά ένα νεκροταφείο με ζόμπι. Πίσω στο πολυτελές τους ξενοδοχείο, η Σκάλλυ τηλεφωνεί στον Μώλντερ ενώ βρίσκεται μέσα στη μπανιέρα και κάνει αφρόλουτρο. Μέσα στο δικό του αφρόλουτρο, ο Μώλντερ της λέει πως πιστεύει ότι οι νεκροζώντανοι στην πραγματικότητα επιθυμούν τη ζωή που είχαν όταν ζούσαν κανονικά. Θέλουν απλώς να φάνε, να χορέψουν και να κάνουν έρωτα. Ο Σκόνερ τηλεφωνεί στον Μώλντερ και του ζητά συγνώμη για τη σκληρότητά του. Του λέει πως κανόνισε να εμφανιστεί το όνομα του Σκίνερ μαζί με το όνομα του παραγωγού.

Δεκαέξι μήνες αργότερα : Η πρεμιέρα της ταινίας που είδαμε στην αρχή συνεχίζεται. Στην οθόνη, ο Σάντλινγκ - Μώλντερ αποκαλύπτει τον έρωτά του στην Λεόνι - Σκάλλυ. Εκείνη τραβιέται μακριά του και του λέει πως είναι ερωτευμένη με τον Υποδιευθυντή Ουόλτερ Σκίνερ. Ο πραγματικός Μώλντερ πετάγεται όρθιος απ' το κάθισμα, κουνά τα χέρια του σαν τρελός και φωνάζει "Αυτό ήταν! Δε αντέχω άλλο"! Η πραγματική Σκάλλυ του λέει να σταματήσει, μα εκείνος προσπερνά τον Φέντερμαν, τον Σάντλινγκ και τη Λεόνι. Η Σκάλλυ τον βρίσκει καθισμένο στο σκηνικό με το νεκροταφείο, να μασουλά ποπ κορν μέσα στο Σκεύος του Λαζάρου. Του λέει πως νωρίτερα ο Καρδινάλιος Ο'Φάλον δολοφόνησε τον Μίκα Χόφμαν και μετά κρεμάστηκε. Ο Μώλντερ θρηνεί για τη μοίρα των δύο τόσο περίεργων ανθρώπων που τώρα πιά θα αναφέρονται ως οι γελοίοι απ' την ταινία "Το Σκεύος Του Λαζάρου". Αναρωτιέται πώς θα θυμούνται τους ίδιους. Η Σκάλλυ προβλέπει πως τη ταινία θα πατώσει στα ταμεία, μα ο Μώλντερ ανησυχεί πως οι νεκροί θα παρουσιαστούν τόσο υπεραπλουστευμένοι. Η Σκάλλυ τον βγάζει απ' την κακή του διάθεση λέγοντάς του πως ο Σκίνερ χάρηκε τόσο με την ταινία που τους έδωσε μία πιστωτική κάρτα του Γραφείου για εκείνο το βράδη. Πιάνει το χέρι του Μώλντερ και τον σηκώνει όρθιο, λέγοντας πως έχει να του εξομολογηθεί κάτι : είναι ερωτευμένη με τον Βοηθό Παραγωγής Ουόλτερ Σκίνερ. Ο Μώλντερ πετάει το πλαστικό Σκεύος του Λαζάρου κι αναφωνεί "Κι εγώ το ίδιο". Καθώς φεύγουν, ένα κλαδί ακουμπά στην επιφάνεια του σκεύους σαν να είναι βελόνα για δίσκο. Ακούγεται μουσική σάμπα, και παράξενοι καπνοί αρχίζουν να χορεύουν χαρούμενοι στο σκηνικό.